Hlavní menu
Aplikace Moje OSŽ
Hledej !
Vyhledat text

Statistika
Novinky správce
30.12.2021: Aktualizace
Dnešního dne byla provedena úprava, archivace a čištění webu pro rok 2022 a archivace roku 2020 do složky archiv. Byly doplněny zveřejněné podnikové kolektivní smlouvy, doplněny Informační listy za zbývající období roku 2021 a aktualizovány termíny pro rok 2022.

31.08.2021: Aktualizace
Doplněny Informační listy za 2. čtvrtletí 2021. Doplnění odkazu na aplikaci Moje OSŽ

04.05.2021: Aktualizace
V souvislosti s ústupem nákazy virem COVID-19 byla provedena aktualizace webových stránek do aktuální podoby. Byly doplněny kolektivní smlouvy, aktualizované termíny jednání a další dokumenty. Dnešního dne byla provedena úprava, archivace a čištění webu pro rok 2021 a archivace roku 2019 do složky archiv. Zároveň byly doplněny informační listy za rok 2020 a vydané informační listy v roce 2021. Bylo zpřístupněno levelování dostupných materiálů. Archiv je dostupný pouze členům ZO po registraci na webu.

01.07.2020: Aktualizace
Doplnění informačních listů za 1. pololetí roku 2020

23.02.2020: Aktualizace
Dnešního dne byla provedena úprava, archivace a čištění webu pro rok 2020 a archivace roku 2018 do složky archiv. Zároveň byly doplněny informační listy za rok 2019.
Propagace odborů

7 důvodů k zamyšlení

V souvislosti s masivní kampaní členů ADP ke vstupu do jejich "lepších" odborů, je namístě uvést několik vět na vysvětlení či k zamyšlení ...

1. Nový svaz má stejnou právní subjektivitu jako má každá základní organizace OSŽ čili nemůže své členy ochránit lépe. Pokud to tvrdí, tak jak?

2. Nový svaz je jedním z jedenácti odborových svazů na železnici, který musí společně s ostatními svazy včetně OSŽ najít jednomyslné řešení vedoucí k uzavření kolektivní smlouvy. Taková jsou pravidla daná zákonem. Čili bez podpory OSŽ a ostatních svazů stejně sám nic nezmůže.

3. Nový svaz nemá a nebude mít dostatečné zázemí pro právní ochranu svých členů. Právní ochrana = právník = peníze, a ty souvisí s členskými příspěvky a ty zase s počtem členů. Co si asi tak může dovolit centrála o cca 300 členech? Nemohou prostě, i když by nepochybně chtěli, zajistit lepší právní servis než OSŽ.

4. Nový svaz nemá dostatečné zázemí pro inspekci BOZP. Na to potřebuje proškolené členy a na proškolení zase lektory, na které prostě nemá prostředky. Zde platí totéž co u bodu 3.

5. Nový svaz nemá zdaleka tak výhodnou pojistnou smlouvu na škody způsobené výkonem povolání. Stačí si je porovnat.

6. Nový svaz nemá dostatek vyjednávacích zkušeností. Stačí si položit otázku, kdo a proč nový svaz založil? Jaké byly skutečné důvody jejich neúspěchů u OSŽ? Jedna věc je, co kdo říká, a druhá, zda to tak skutečně bylo.

7. Nový svaz má stejné cíle jako všechny odborové svazy. Čili ve skutečnosti nic nového nenabízí. Slibuje, že to bude dělat lépe. Jak? Slibem jak se říká, nezarmoutí, ale až dojde na činy?

| Autor: Redaktor | Vydáno dne 09. 04. 2013 | 3488 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář |
Vytisknout článek
Login
Uživatelské jméno:

Heslo:





Registrace nového čtenáře!
Dnes
27. ledna 2022
svátek má
Ingrid a Ingeborg
Příští schůze
8. února 2022
od 12,00 hodin
Praha Masarykovo nádraží
Počasí
Počasí Praha 1 - Slunečno.cz
Přehled počasí z webu www.slunecno.cz
Odkazy
Železniční sport na Facebooku i pro neregistrované

České dráhy, a. s.

Neoficiální stránky žst. Praha Masarykovo nádraží

Stránky IN-KARTY

Odjezdová tabule vlaků z PM
Facebook


Ze světa železnice

© 2001 - 2022 - ZO OSŽ Praha Masarykovo nádraží - všechna práva vyhrazena

Ověřit CSS!